woensdag 20 januari 2010

Logboek Deel 27

Moi apmoal,

Ik had het logboek over het muziekproject afgesloten maar er zijn weer nieuwe ontwikkelingen en zodoende kruip ik maar weer in de computer-pen.
Ik besloot, naar aanleiding van een advertentie in de plaatselijke courant, contact op te nemen met de mensen van de gemeente. Er stond geschreven: "Heb je een idee kom er mee" en niet geschoten is altijd mis, toch?....

Na een telefoontje werd al snel een afspraak gemaakt. De ontmoeting vond plaats in het gemeentehuis van Delfzijl. Ik overhandigde mijn stukken en natuurlijk, zoals ik al vaker hoorde van een ambtenaar, kon de omschrijving van het project iets duidelijker.
Maar gelukkig...na een poosje begrepen ze het en vonden het ook een mooi idee. Maar...ja...maar ja...en er werd gepiekerd. Ik opperde nog dat ze hun organisatorisch vermogen wel moeten inzetten volgens de cultuurplannen. Maar ja...Ze antwoordden dat zij niet van de cultuurplannen zijn en namens de gemeente praten. Nou dan blik je helemaal niet meer door de organisatie van de overheid. Heel veel bos en heel veel bomen.

Ik kreeg na wat heen en weer gepraat een paar adressen aangerijkt en moest daar maar eens contact mee opnemen. Het eerste adres was van de culturele raad en de andere twee waren resp. een adres van de kerkgemeenschap en van de fanfare in ons dorp. Nou...dan ben je geholpen. Er stond toch: "Heb je een idee, kom er mee voor de dag."

Ik dacht de culturele raad lijkt me wel wat en nam vanmorgen direct contact op. Een aardige mevrouw aan de andere kant van de lijn en ze begreep direct mijn project. Ik dacht hoe is het mogelijk...ze begrijpt het...niemand van de overheid begrijpt mij maar een advocaat en ook deze mevrouw begrijpt mij direct. Gòh...

Maar ja...ze moet even overleg plegen met de andere personen van de stichting maar ja...ze denkt dat ze niks voor mij kan betekenen. Ze organiseren meest klassieke concerten. Ik bedankte haar voor de moeite. Het is mij wel duidelijk...Ik begrijp het...eindelijk.

John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten