dinsdag 14 december 2010

Logboek deel 39


Het is vandaag 15 december 2010...even de tijd voor een verslagje van het optreden afgelopen 12 december in de stad Groningen. Plaats “Der Aa Theater” van De Grunneger Sproak.

Ja dat was me wat...zaterdag 11 december kreeg ik een telefoontje van de vrouw van mijn zanger Klaas Paapst dat Klaas per ambulance naar het ziekenhuis was gebracht en nu op de afdeling hartbewaking ligt.
In de eerste plaats erg voor Klaas en in de tweede plaats erg voor mij...wat moet ik met het optreden...afzeggen? Ik wist dat er mensen een kaartje hadden gekocht en zo'n 30 km met de auto moesten afleggen en dan voor een dichte deur zouden komen te staan...Dus niet afzeggen...dan maar alleen...jammer voor de liedjes die we zo mooi tweestemmig doen.

Zondagmorgen 11.00 uur was het dan zover...eigenlijk de eerste keer in een echt theater, toch weer anders als in een bejaarden-tehuis. Het liep als een trein ik zat er direct goed in en had de lachers op mijn hand. In de pauze was er veel belangstelling voor mijn boekjes en na de pauze liep alles zoals het moest lopen. Ik had net als in de try outs de luxe dat ik teveel programma had. Ik moest daarom programma onderdelen overspringen. Heel belangrijk voor mij was hoe het publiek reageerde op bepaalde zinnen of onderdelen of welke hoofdstukken het goed of juist minder goed deden.

Na afloop een staande ovatie...nou dat was ik de laatste tijd niet meer gewend, meestal krijg je een verplicht applausje maar hier was het voor mijn gevoel uitbundig en ik kreeg van alle kanten lovende woorden. Ik had al nooit getwijfeld aan mijn programma, maar een duwtje kun je wel gebruiken. Ik wil een humoristisch geschiedenis programma met video beelden die ook zin heeft en waar het publiek ook iets van meeneemt over hun eigen regio plus de boekjes om het een of ander over de regio nog eens na te lezen..sagen uit het verleden, wetenswaardigheden en leuke verhaaltjes en foto's over plaggenhutten,hondenkarren , zeehonden jacht etc etc.

Ik heb vandaag even gebeld hoe het met de patiënt gaat en vandaag wordt bekeken of er een prop ergens in een ader zit...dus even afwachten.

Groetjes
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten