maandag 25 april 2011

Logboek deel 45






Hoi,

Een rustige week en gelukkig de tijd voor nieuwe dingen bedenken. Ik heb het boek 'De Graanrepubliek'van Frank Westerman nog eens weer doorgelezen, een stuk polder-geschiedenis die je niet mag missen.Ik kan er eigenlijk niets van gebruiken voor mijn voorstelling maar de achtergrond informatie heb je zeker ook wel nodig.
Als ik de opdracht zou krijgen zat er wel een(goede)musical in.

Ik heb weer twee nieuwe gedichten geschreven. Het eerste gedicht gaat over mijn oom Pude die graag ging vissen.

Visken, visken, visken,
in t Oterdummer moar.
Mit mien leutje wurmke
bin ik… door t grote gevoar.

Even bie t wiefke vòt,
t angeltje onder aarm.
Dapper op mien plof
hup…noar Oterdummerwaar’m (warfen)

Zit ik dìn tussen t rait
de zunne op mien snoet,
je waiten wel hou t gait
sloap… komt joe tot ogen oet.

Dommeln, dommeln, dommeln,
je worren niks meer gewoar.
t Krukje begunt te schommeln
plomp…in t Oterdummer moar.

Kreus op neus en wakker
stiekelsteerten zeden wat nou.
Snouken zeden dij stakker
mout…weer noar de visboer tou.

Visken, visken, visken,
in t Oterdummer moar.
Mit mien leutje wurmke
bin ik… door t grote gevoar.

Oterdum is een verdwenen dorp in de Oosterhouk dicht bij Termunten (prov.Groningen)
Oterdum moest plaats maken voor de industrie. Er werd zand gespoten op het mooie groene land en door het wegblijven van de industrie (of het instorten van de welvaart van Delfzijl) ligt er 50 jaar later nog steeds zand.Het volgende gedicht is niet bedoeld voor Oterdum maar zo maar een gedicht misschien was het boek van Westerman mijn inspiratie.

As je veur n dubbeltje binnen geboren,
din wor je nooit gain kwartje.
Je kinnen nait bloazen van de toren
in n hoeske mit n plaggendakje.

Mien òllen waren aarm as job,
der was niks te verwacht n.
Waarken deden ze op schop,
n plak stoet mos de pien verzacht n.

Wie sluipen bie t swien op staal
t was door lekker waarm.
n Bèr veur vair man wat smaal
mor wat wil je …wie waren ja aarm.

Speulgoud kon je vergeten
dat konnen we nait betoalen
We haren mor zuneg te eten
woar mozzen we t geld van hoalen.

Noa de viefde klas mos k aan t waark,
aans kwammen we nait deur tied.
Je vroagen joe oaf, hail staark
woarom is de ain aarm en de aander riek.

Domie zee…eerst gèld… din zal ik t vertellen
en zo preekte hai hoog van de toren.
Moust ter nait mit n aander over lèllen,
doe… bist veur n dubbeltje geboren.

Groetjes
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten