dinsdag 22 maart 2011

Logboek 42





Verslag van mijn optreden j.l. 19 maart 2011.
Een solo optreden in Baggelhutten, deze benaming stamt nog uit de tijd van de veenarbeiders in deze streek. Tegenwoordig heet het Froombosch (Gem. Slochteren) genaamd naar de familie Froma die hier een steenhuis had en natuurlijk een aangrenzend bos... het dorp kreeg de naam 'Fromabos' en later werd het Froombosch.

De zaal zat lekker vol...ik schat zo'n slordige 150 personen. Het was een feestavond en dat was voor mij erg spannend...zou mijn voorstelling hier wel geschikt voor zijn?
Het is erg opvallend dat ik de laatste tijd voor en tijdens de voorstelling heel rustig en ontspannen ben, dat is wel eens anders geweest. Ik voel me lekker en dat komt zeker over bij het publiek want ook hier weer...succes...De voorzitster melde mij na afloop (echt waar) dat er verschillende mensen niet droog naar huis gingen.
Een succes merk je ook als er veel mensen met je willen praten tijdens de pauze en vooral als de muzikanten en de kastelein tijdens de voorstelling in de deuropening staan te kijken en luisteren.
Alleen de DVD speler wou niet meewerken en dat was niet de eerste keer...Het publiek heeft het niet meegekregen maar zelf wordt je er behoorlijk sacherijnig van, dus gisteren een media-speler gekocht bij de Aldi,je steekt er een usb stick in en de zaak draait...en... de beelden zijn een stuk scherper. Ik heb nu ook meer mogelijkheden, omdat ik gemakkelijk filmpjes van Youtube kan laten zien over hoe het leven was vroeger in onze provincie.

Ik heb nog een nieuwtje voor de koormensen die mijn blog altijd lezen. Ik ben weer benadert door een koor en ga a.s. donderdag een kijkje nemen. Het koor telt een slordige 60 zangers en 5 muzikanten. Ik ben heel erg benieuwd wat mij nu weer te wachten staat...Ik zal er zeker over berichten.

Groetjes
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten