donderdag 5 januari 2012

veul zegen.





Donderdag 5 januari 2012

Ik schreef in mijn vorig blogje over een stormvloed in 1877 en als ik nu naar buiten kijk dan raast , net als toen in januari, een noordwester over het land met de nodige hoge waterstanden. Je raakt wel in de sfeer bij het lezen over een stormvloed…dat wel…

Het gevoel is ongeveer ook hetzelfde als in 1877…zo iets van mmm t zal wel loslopen, maar stel je eens voor opeens roept iemand op straat… “t woater is deur diek”… dan is er wel even paniek in de tent…en als ik dan de auto inspring, die dan ook nog niet vlot wil starten…welke kant moet ik dan op…en moet ik de buurvrouw die nog in pyjama loopt ook meenemen…en de dieren?…De komende nacht zal er wel een nachtmerrietje in zitten…recht op in bed…al slaapwandelend door het dakraam klimmen…dus ik blijf maar bij de gedachte mmm t zal wel loslopen. Trouwens ik las net dat de dijkcoupures in Delfzijl nu ook al gesloten zijn en dat er morgen vrijdag 6 januari tegen 12.00 uur een kritisch hoogtepunt is…dus nog even voorzichtig zijn met dat woord loslopen en mocht het goed gaan dan hebben we ook nog 21 dec. dan vergaat de wereld volgens de Mayakalender.

Hoe moeilijk het ook is mijn dierbaren… ik wens jullie toch…veul zegen in t nije joar…

Ik ontkom niet aan de gedachte dat er aan van alles en nog wat een overdaad is…Muziekles via filmpjes op Youtube, leek me een goed idee en zie daar je tikt Music-lessons in en zie daar…plenty of lessons…in het Engels. Trouwens de zanglessen van Eric Arceneaux zijn zeer nuttig vooral voor de gezelschaps-koren. Je tikt …Youtube Eric Arceneaux… op je zoekmachine in en je komt er. Een mental coach over wat moet ik doen tijdens een stormvloed is er nog niet toch?

Ik heb deze week het hoofdstukje over de zakdoek bijgewerkt van mijn voorstelling en er een nieuw liedje over gemaakt met beelden van Oudeschans. Het staat deze week op Youtube…kanaal John Hoekman. De zakdoek (in het Gronings Buusdouk of Buutsdouk) kwam in algemeen gebruik in 1390...Ik vraag me af hoe deden ze het voor 1390...en er was ook geen wc rol...die kwam pas in 1900 en bij ons thuis pas in 1960. We deden het altijd met het Nieuwsblad van het Noorden, toen had de krant nog nut.

Ik heb nu een paar zelf geschreven zangnummers op Youtube gezet. De saxofoon nummers staan op Dailymotion en ben nu bezig enige orgelnummers op te nemen op Myvideo en dan…denk ik is de klarinet aan de beurt. Ik doe dit alles voor mijn nageslacht die dan niet alleen een foto heeft in het stamboek maar ook die idiote liedjes over de geschiedenis…tenminste voor 21 dec 2012…maar ik zit net als Britt Dekkers te bedenken…dat er dan ook geen stamboek meer is…heeft al die drukte dan wel zin gehad.

Tip...MyHeritage.com is een hele leuke site waar je (gratis) je stamboom kunt maken.
Op… John Hoekman dik…kun je alle opgenomen nummers zien en horen op één site. ‘Dik’ haalt namelijk alle video’s van alle andere sites en je kunt alles op één site zien en horen…dus lekker gemakkelijk.. ‘John Hoekman Dik’

Groetjes
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten