zaterdag 21 juli 2012

Logboek deel 72

De Klarinet en een Oosters beeldje op de achtergond.






Een tijdsbeeld over de voorstelling ‘olwiefkenijs’ en…de rare ideeën van de gepensioneerde dorpsdirigent.

Het was me het weekje weer wel…omdat het uploaden traag verliep dacht ik de computer maar eens grondig schoon te maken en overbodige programma’s te vernietigen o.a. mijn poppetjes E-mail…maar dat was dom. Ik had hier alle E-mail adressen van de afgelopen paar jaar in verstopt…en…alles weg als sneeuw voor de zon. Ik heb mijn PC zo grondig opgeruimd dat een systeemherstel ook niet meer hielp. Ik moest gewoon weer terug naar het oude outlook maar …daar kwam de volgende verassing…wachtwoord vergeten… kpn zal nu per postduif een nieuw wachtwoord opsturen, zo zei de meneer aan de andere kant van de telefoon het letterlijk. De duif is zeker ergens gestrand want ik zit nog zonder E-mail. Gelukkig maak ik me niet meer zo druk over deze onbenullige dingen..

Stammen-strijd

Ik kreeg deze week, toen de ‘mail’ het nog deed, een boos bericht van een amateur-importeur die een paar saxofoons onder eigen naam had geïmporteerd uit China. Ik heb hem, denk ik, een beetje op zijn staart getrapt toen ik hem schreef dat ‘Huppeldepup’ (de echte naam zal ik maar niet noemen) nou niet echt een serieus merknaam is waarop hij antwoordde dat de Groningers, zoals altijd, achterlopen op de rest van Nederland en waarop ik hem weer te kennen gaf dat wij …afstammen van de Chauken… en eerstdaags zullen oprukken tegen de Kaninafaten…en… ook verjagen uit het Groninger landschap.




Het zijn saxofoons die je onder eigen naam kan laten maken in China, daarom krijg je de laatste tijd steeds meer nieuwe merknamen. Deze saxofoons zijn allemaal van gelijke kwaliteit uit dezelfde fabriek waar ze aan het eind van het proces jouw zelfbedachte merknaam in graveren. Waar moet dat heen…de trots zal verdwijnen en de mensheid kan zich niet meer onderscheiden. Wat was het toch een mooie tijd…Ik rij in een Mercedes en de buurman zijn mond viel open…of… ik blaas op een Selmer en de medemuzikant durfde geen noot meer uit te slaan. Je kunt nu beter zeggen ‘Ik blaas op een Chinees.'




Muziekinstrumenten uit China



Ik blik daar echt niet meer door…Ik stuurde een mail naar een Chinese blaasinstrumenten-fabriek en kreeg netjes een mail terug met de opmerking dat ik de schrijfster…’Venus’…mocht noemen. Het is toch wel een beetje gek als je een mail begint met ‘Hoi Venus’ maar alles wordt snel een gewoonte zei de dronkaard. Toen ik een andere fabriek een mail stuurde kreeg ik netjes een mail terug met de opmerking dat ik de dame ..Venus…mocht noemen. Ik dacht heten ze dan allemaal Venus in China…



Ik snap echt niet dat de producten voor zo weinig geld de deur uitgaan. Ik let er nu een beetje op maar je kunt geen product meer bedenken of het komt uit China. De bekende Europese blaasinstrumenten worden grotendeels daar gemaakt. Ik moet ook vaststellen dat de kwaliteit van deze instrumenten enorm verbetert is, al denken daar halsstarrige stammen anders over, terwijl ze misschien zelf op een instrument spelen, met een Europese naam, die daar is gemaakt.

Mijn nieuw idee en activiteit



Ik heb mijn Youtube filmpje klaar en ik demonstreer mijn eerste gereviseerde klarinet. Een Selmer Signet…man man…wat een mooi klinkende klarinet. Via marktplaats staat het nu aangeboden maar…wat een pech…men kan geen contact met me opnemen omdat mijn E-mail het nog niet doet. Ik heb nu een Artley-klarinet op de werkbank maar dit instrument is van beduidend mindere kwaliteit. De mondstukken haal ik uit …je raad het nooit…China…van...je raad het nooit…Venus…Na een kleine bewerking, naar een voorbeeld van een niet te betalen Gigliotti mondstuk., maak ik een schitterend mondstuk. Als de Chinezen alles namaken dan kan een Grunneger dat toch ook…De rietjes doen het na een kleine bewerking ook uitstekend dus alles positief. Ja meneer de kaninafaat das nog ais handwaark oet Grunn.


De voorstelling



De voorstelling ‘olwiefkenijs’ heeft nog vakantie…maar er wordt aan gewerkt want ik heb weer hele mooie anekdotes geschreven en de daarbij behorende humor.


Groetjes en niet vergeten John Hoekman Youtube met zijn eerste promotie-film made in Wolndörp


Geen opmerkingen:

Een reactie posten