zaterdag 19 januari 2013

Logboek deel 89


 Tammo neemt afscheid van zijn lezers.

 Een tijdsbeeld over de voorstelling ‘olwiefkenijs’ en de rare ideeën van een gepensioneerde dorpsdirigent.

 Het was me het weekje weer wel…Ik kreeg een berichtje van Weblog.nl dat ze er per 1 maart 2013 mee stoppen. Ik kan overstappen naar WordPress maar moet dan 27 bladzijden doornemen om alle blogs te exporteren naar deze blogsite. 

Momenteel zijn er op de teller van deze blogsite ongeveer 25 lezers per dag en dat geeft je een beetje energie om iedere week weer een stukje te schrijven. Het was ook de bedoeling via deze blog de mensen te informeren die iets dergelijks willen produceren. Misschien doe ik het wel net verkeerd, maar dan weten de mensen ook hoe het niet moet.

Ik heb me aangemeld bij WordPress en kan daar zonder al dat gedoe van exporteren gewoon opnieuw beginnen, maar na een nachtje denken heb ik toch maar besloten er mee te stoppen. Mijn laatste optredens waren wederom een groot succes en de show is dus af. Het jaar 2013 zal zonder twijfel goed worden en ik zal van het ene dorp naar het andere trekken met mijn missie/voorstelling dat de Grunnergers hun identiteit moeten behouden en demonstreren dat de Grunneger taal de Grunnegers onder de voeten wegglijdt.

Het heeft  6 jaar in beslag genomen met ups en downs en zonder hulp van buitenaf iets te verzinnen, liedjes en teksten te maken en de show af te maken. De eerste jaren heeft veel energie gekost met de subsidie aanvragen en waar je te maken krijgt met overheids-subsidies waar werkelijk (ik was gewaarschuwd) een Oost Groninger subsidie-maffia bestond en misschien nog bestaat. Het wordt onderling wel even geregeld.
Je krijgt te maken met links lullen en rechts vullen. Gelukkig kun je dat achter je laten maar het neemt wel teveel tijd in beslag. Je moet vervolgens aan de weg timmeren met je show om het te verkopen en in jezelf geloven. Ik denk dat 2013 de telefoon zelf wel gaat rinkelen. Dus dit was de laatste blog en ik wil langs deze weg mijn lezers bedanken.

Via mijn site http://www.olwiefkenijs.nl  en twitter zal ik de laatste berichtjes publiceren over de show.

Groetjes
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten