zaterdag 18 juli 2009

Logboek DEEL 11

Moi apmoal

Het is nu 19 juli en weer eens tijd voor een schrijfwerkje.
Ik kreeg de site 'inhetoldambt' in de gaten met daarnaast nog de site van radio meerland en nog een paar aanverwante sites. De radio- site vond ik prachtig 'Flashcase' of zoiets downloaden en je kunt ongeveer 2500 privé zenders ontvangen. Een soort legale piratenzender en je kunt ook chatten met de DJ,s. Iedere muziekvereniging of koor zou een zender moeten hebben ze kunnen dan bv 1x per week gaan uitzenden. Je kunt zelf beslissen wat je gaat uitzenden en het versterkt de contacten. Zeker iets voor de chanty-koren. Zouden de cultuur-ambtenaren hiervan op de hoogte zijn?
Apropos...over het zelf beslissen. Op de site 'Inhetoldambt' schreef ik kleine verhaaltjes uit mijn boekjes over de verdronken dorpen. Mijn 5e verhaaltje was aan de beurt en het ging over het Reiderlander verstand. Ik wou eens de handelsgeest belichten van de doorsnee Reiderlander door de eeuwen heen. De Hollanders werden hier een beetje voor de dommen gehouden want meestal is het andersom en dat wilde ik eens op een luchtige manier behandelen. Discriminatie misschien?.. en van welke kant bekijk je het dan?
Maar...een mailtje vertelde mij dat het verhaaltje niet kon worden gepubliceerd. Het strookte niet met de richtlijnen. Ik moest er een beetje om lachen...maar dacht ik later...een kleine reactie van mijn kant kan geen kwaad. Allereerst wou ik weten wie er in de redactie zitten behalve die ene meneer Michiel de Ruyter. ..en of ze mevr. de geschiedschrijfster ook kenden...en...tot mijn grote verbazing waren alle sites van de aardbodem verdwenen ...geen E mail meer...niets meer... net als Jan Smit zijn moeder zei...Alles weg. Misschien was ik niet de reden...maar ik blijf het vreemd vinden. Dus zo zie je maar weer...beter alles in eigen hand nemen dan kun je, tot op zekere hoogte, je eigen mening verkondigen en hoeft een ander niet eerst over jou beslissen. De verhaaltjes staan nu op

Tot de volgende keer
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten