zaterdag 20 juni 2009

Logboek DEEL 10

Moi apmoal,

Lees a.u.b. vanaf DEEL I om het verhaal goed te volgen.
Het is 20 juni 2009 s middags 15.00 uur en weer eens hoog tijd voor een verhaaltje over mijn muziekproject: "De verdronken dorpen in de Dollard." In september begin ik dan met het Bellewolmer koor aan mijn muziekproject te werken. Ik vraag me af of Bellingwolde in 1250 wel bij Reiderland hoorde. Het was een zandrug (tange) en hoorde al snel bij Westerwolde las ik ergens. n Beetje een grensgeval denk ik zo.

Zoals ik in de vorige blogs al schreef zoek ik steeds mensen in de regio die zingen of een instrument kunnen bespelen. Dat noemen de cultuur-ambtenaren netwerken. De heer den Hollander is eigenlijk de aangewezen cultuurman in dit gebied die dat netwerken moet bevorderen, maar omdat ik geen contact krijg met de man heb ik de burgemeester een mailtje gestuurd. Deze burgervader heeft ook cultuur in de portefeuille en kan dan misschien iets in gang zetten.

Dus dat wordt weer even afwachten....wachten...wachten....We drinken een glas we doen een plas en vervolgens zoals het altijd was...en dan...dan komt die Hoekman.

Nog een keer mijn plan:
Ik zou graag willen dat een netwerk van muzikale mensen (ook via de PC) elk een deeltje, zelf thuis, ging instuderen van mijn muziekproject over de regio en haar geschiedenis.
Je bent nergens bij aangesloten of lid van...dus geen verplichtingen, de tijd kun je zelf indelen...en...het kost niets. Ik kom dan na een belletje of mailtje bij je thuis om het gestudeerde op te nemen en mix jouw deel in mijn virtueel orkest. (CD of DVD)


Het koor van Bellingwolde zal trouwens iedere week aan het project werken en dat is gunstig want dan kan een ieder ook even om de hoek kijken naar het geheel en...meedoen. Ik ben vanplan ook nog een klein koortje (solisten) te beginnen in Woldendorp of Finsterwolde die ook aan mijn project werken. Dus NETWERKEN en hier moeten volgens de cultuurplannen de ambtenaren hun organisatorisch vermogen inzetten. Hopelijk is het een beetje duidelijker.

1x per jaar (of vaker) zal ik de mensen uitnodigen om het geheel live op te voeren. Zowel de instrumentalisten als de zangers komen dan samen. Goed idee toch...mensen hebben het al zo druk, druk en dan kunnen ze toch hun muzikale gaven uiten wanneer zij dat willen zonder wekelijkse verplichtingen. Thuis met de CD meezingen of spelen en dan ook een keer gezamenlijk live opvoeren met mensen die je wel of nauwelijks of niet kent, maar wel één ding gemeen hebben...muzikaal zijn.


Moi è
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten