donderdag 27 augustus 2009

Logboek Deel 12

Moi apmoal

Het gemengd koor uit Bellingwolde had mij, een poosje terug al benaderd om de dirigentenstok over te nemen. Ik vond dit nog niet zo'n slecht idee mits ze bereid waren aan mijn project mee te werken. Een paar dagen later vroeg het koor uit Vriescheloo mij voor dezelfde functie. Mijn eerste gedachten gingen natuurlijk uit naar een samenwerking van de twee koren, maar ik besloot eerst maar een introductie-avond te organiseren en uitgebreid over mijn project te vertellen. Het koor uit Bellingwolde was enthousiast en het koor uit Vriescheloo bezoek ik a.s. maandag de 31e augustus. Daar de meneer die over de cultuur gaat in de gemeente Bellingwedde verstek liet gaan op de introductie-avond schreef ik de burgemeester aan voor een gesprek en die had ik vanmorgen om 11 uur. Ik was op de afgesproken plaats precies op tijd aanwezig en stond paf... man...man...wat heeft die man een luxe kamer. Rond om rond glas een prachtig...ja werkelijk prachtig uitzicht over het glooiend landschap van Westerwolde. De stilte en de rust overspoelde je. De man verscheen en maakte direct al indruk door zijn grote snor en dikke buik. Het eerste ritueel was het bekende handje drukken en niet vergeten even lekker stevig om je persoonlijkheid tot uitdrukking te brengen. De koffie werd geserveerd door de bediende en het gesprek kon beginnen. De burgemeester moest eerst even op een papier kijken (lag toevallig boven op een stapel papieren) om te bestuderen wie ik wel was. Ja...de burgemeester vond cultuur belangrijk en vertelde over het zingen anno 1920 en was ook op verschillende uitvoeringen geweest van de plaatselijke koren. Dat ging zo een poosje over en weer en ik begon over mijn project. Ik had alles op papier gezet en hoefde het alleen maar voor te lezen. De burgemeester had een copie voor zich om het later nog eens na te lezen. (wordt vervolgd)

Moi รจ
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten