woensdag 5 oktober 2011

Logboek deel 51





Optreden Ten Boer…met de voorstelling ‘Olwiefkenijs.’

Het was dan weer zover…met het autootje naar Ten Boer. Ik vind Ten Boer een prachtig dorp…veel nieuwbouw maar prachtig ‘Hollands’ gebouwd. Deze architect verdient van mij een pluim.

Ik had goed geoefend met de ‘media player’ en het is dan altijd weer afwachten of de techniek je niet in de steek laat. Ik maak me sowieso altijd zorgen over het moderne materiaal…je weet maar nooit wat onder het knopje ‘menu’ zit en hoe het reageert. Het zal de leeftijd wel zijn…vroeger had ik deze ‘kopschraberij’ niet dan draaide je gewoon aan een knop.

Ik heb de video’s nog eens fraaier gemaakt met mijn nieuwe ‘maggi video de luxe’ programma en dit is wel weer een aangename uitdaging waar ik zeker nog verder aan zal werken. Ik ben wel heel erg blij dat ik de voorstelling een jaar kon uitproberen in allerlei tehuizen want dan pas begint het te zitten.
Ik had wat nieuwe grappen toegevoegd en die deden het buitengewoon goed bij het publiek. Ik had ook nooit verwacht, een normaal mens zal daar niet over nadenken, dat het zo moeilijk was een programma in elkaar te zetten waar gedurende twee uur een climax in zit. Gisteravond was ik dan ook heel erg tevreden ofschoon de tegenstelling …’vroeger en nu’…nog wel wat duidelijker kan.

Het programma begint heel normaal met een introductie video en de mensen weten nog niet wat de bedoeling is…Ik vertel over mijn familie…maar is dat nou echt mijn familie?...is het ernstige geschiedenis zoals men gewend is van school? De link naar ‘geschiedeniscabaret’ is dan ook moeilijk gelegd. Ik vind dit altijd prachtig…er waren zelfs een paar vrouwen die mij er op wezen dat mijn jasje scheef zat…verkeerde knoopsgat…de leiding fluisterde het mij nog even in het oor. Het bolhoedje doet het ook goed…en de grappen krijgen een flauw glimlachje…af en toe een spontane lach maar , heel grappig, ze kijken dan naar beneden en lachen zichzelf in de schoot.

Het tweede gedeelte is sterker en de mensen beginnen het te begrijpen…en dit gebeurde gisteren ook, alles kwam dus uit… alles klopte en ook hier weer na het derde hoofdstuk een oud volksliedje, waar iedereen meezong. Dit laatste is ook nieuw in het programma en komt goed over. Het derde gedeelte is dan nog weer sterker en met meer grappen en de mensen weten nu echt dat alles verzonnen is en met de liedjes doen ze ook allemaal mee. “Arregat…wat hèst had…attjenat…toeterzat…” De vraag is dan…wat is attjenat.
Hopelijk a.s. zaterdag in Froombosch ook succes…want je weet maar nooit wat er onder het knopje ‘menu’ zit…Ik heb er wel weer zin in.

Groetjes
John Hoekman alias Tammo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten