woensdag 22 februari 2012

Logboek deel 59




Het was me het weekje weer wel.


Het dagboek over het project ‘Olwiefkenijs.’ Het was me het weekje weer wel. Via de site ‘legaldownload’ worden gretig mijn liedjes door de radiozenders gedownload. Ik krijg hieromtrent netjes via een mailtje bericht…toch leuk. Mijn moeder zal wel zeggen ‘en wat wor’st door beter van?...nou moe…recloame toch.’

Ik wilde net even op de ‘legaldownload’ site kijken welke zenders het uitzenden en opeens zie ik dat mijn site verlopen is…of ik eerst even wil betalen. Ik had net €75,- betaalt voor een jaarabonnement. Ik vind dit jaar wel heel erg kort, maar t zal wel weer goed komen… Het gaat zoals gewoonlijk allemaal om het geld. Er worden natuurlijk geen CD’s verkocht…want wie koopt dat nou. Je kunt bijna ieder liedje toch op de één of andere manier gratis downloaden.

Ik heb nog een ander probleempje want ik kan niet goed zingen…de liedjes zijn gemaakt voor de voorstelling. Eerst de conference en daarna het liedje over de conference en dan moet het grappig zijn of juist droevig. Ik pas toch niet met deze zang-liedjes tussen de echte ‘Singers’ maar ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe dit afloopt.

Één zender uit Twente had het gedownload voor hun streektaalprogramma en daar past het natuurlijk wel. Het gevaar is dat ik niet moet switchen naar alleen liedjes in de stijl van die zenders…kop der bij houden dus.
Ik zal me eerst maar voor het volgend optreden voorbereiden want volgende week is al weer zover.

Als ik alles op een rijtje zet dan is het beroep van hoefsmid toch een stuk beter. Je hebt geen voorbereiding nodig, geen druk en je hoeft nergens voor te betalen. Een vijl, kapmes en hamer is alles wat je nodig hebt, had mijn opa dan toch gelijk?…Hij zei altijd: ‘Leer mor ’n vak.’ Desondanks heb ik deze week toch nog een nieuw liedje gemaakt…Kanaal John Hoekman Youtube…’Ik bin Tammo.’

Groetjes
Tammo oet Wolndörp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten