maandag 27 februari 2012

Logboek 60




Gramophone


Een tijdsbeeld over de voorstelling ‘olwiefkenijs’ een soort cabaretvoorstelling over de geschiedenis van mijn fictieve familie in Noord/Oost Groningen. Na een wat mindere periode aan belevenissen rondom de voorstelling is de zon nu weer ‘shining’…nog geen zonnesteek maar ‘so what.’

Sinds ik lid ben van ‘legaldownload’ zit er weer schot in. Het liedje ‘Piepplain’ werd door zo’n slordige 20 radiostations ‘gedownload’ en op hun ‘playlist’ gezet. De moderne uitdrukkingen vliegen je om de oren maar het is een ‘must’ in deze tijd… zonder gaat het ‘überhaupt’ niet meer. Het is per slot 4all…als ik dat ff mag zeggen. Het woord gramophone-plaatje komt niet meer over mijn lippen. Het schijnt dat een groepje jonge mensen het weer heeft ontdekt…en als je dan ziet hoe ze er mee omgaan…ben je gelijk rijp voor een acute hartinfarct. De foto laat zien hoe de buurt uitrukte als iemand zo’n gramophone had aangeschaft.

Het schijnt dat de internet radiostations, sinds dat gemakkelijk gaat, uit de lucht komen vallen, maar gelukkig zijn er ook enkele Fm stations die mijn liedjes hebben gedownload. Hier zou je uit kunnen opmaken dat ik de internet stations niet zo interessant vind maar vergis je niet in Amerika hebben ze een paar miljoen luisteraars en die kunnen heel wat teweeg brengen. Het is zeker een opkomende sector.

Ik ga a.s. woensdagavond naar radio Menterwolde (Muntendam, Groningen) voor een interview en dat is dan ook weer leuk. Volgende week nog een optreden en dan maar weer afwachten en zoals ik al schreef in de vorige berichtjes zit ik niet te springen om op te treden. Ik vind dit met die radio’s veel te leuk. Dus de voorstelling krijgt een wending…Meer onzinnige liedjes maken, betere muziek-opnames uitdokteren en dan nog filmpjes maken.
Het zou nu wel weer leuk zijn een paar goede stemmen te zoeken die mijn liedjes willen zingen…en met de nadruk op ‘willen’ want men zingt liever bekent materiaal…ik ga erover nadenken.

Ik heb het nu druk druk met de E-mails (vroeger ‘post’) van de radiostations en dan klik ik direct even op hun site om een bedankje te schrijven in hun gastenboek. Ik klikte laatst op een site van een station ergens in Gelderland en je kon gelijk de ‘Dj’ ook zien. Hij zat net aan de pils en maakte bekent dat hij op dat moment drie luisteraars had…Als mijn wijlen opa nog eens uit zijn graf zou stappen kroop hij er direct weer in...dat kan ik je zweren.

Groetjes
Tammo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten