zondag 18 maart 2012

Logboek deel 62






Eruit gooien die handel

De belevenissen van deze week, 12 t/m 18 maart 2012, over de voorstelling ‘Olwiefkenijs.’ Belevenissen moet je eigenlijk nooit opkroppen,het moet eruit…eruit gooien die handel en waar kun je dat het beste doen…jaja... leve het internet.

Sinds ik op die ‘legaldownload site’ zit en mijn muziekjes daar ter promotie aanbied staat mijn mailbox niet stil. Radio huppeldepup en radio happeldepap ‘downloaden’ mijn werk maar raak. Ik heb de stations eens ‘gegoogleld’ …en mijn oor te luister gelegd. Elke zender (misschien zijn er uitzonderingen) komt met dezelfde Hollandse gelikte nieuwe…daar pas ik toch niet tussen, maar iemand vertelde me…”dat van jou is anders”…ja…dat klopt dan ook wel weer.

Die jongens in de opname studio’s zijn handige lui…dat moet ik wel zeggen…hoe ze het doen weet ik niet…maar het soundje klopt altijd…alleen het is vaak hetzelfde soundje en dat verveeld mij na twee nummers al. Het gaat heel vaak over de liefde, over het verlaten of ik mis jou en de tranen biggelen tweestemmig over mijn wangen. Het zijn dan ook vaak twee artiesten die als ‘Heidi und Peter’ harmonieus, nooit geen ruzie, op de hoes staan…vroeger had je alleen Imca Marina, waar je dan verplicht naar luisterde…maar nu zijn het er wel honderdduizenden Marina’s. Echt een wereld op zich…nou ja de mensen hebben wat te doen…Mijn milieuvriendelijke personage ‘Pude’ uit mijn voorstelling ging vroeger elke dag op pad met pijl en boog…het zij op jacht of als cupido dat ‘muide hom nait’ en zo schrede de mensheid voort.

Tussen de stations die mijn liedjes downloaden zat radio Parkzicht Veendam en dat vond ik wel leuk…het komt steeds dichterbij en die reclame heb ik nou net nodig. Radio Continu schreef…stuur maar wat op dan kunnen we er misschien even naar luisteren…nou zeg…deze vrijwillige Disc jockey verbeeld zich wel wat…misschien stuur ik wel helemaal niets op en dat heb ik dan ook gedaan…zo dat was mijn kort lontje…

Ik kreeg deze week een mailtje van een handige (kwa)jongen die mij kon promoten bij alle voorname stations zoals 538 en radio 1 en 2 en hij kon ook interviews organiseren…en het kost mij dan maar…€200,- ook nog excl. Btw. Hij denkt zeker dat ik beroemd wil worden…nee even voor de duidelijkheid ik doe aan regio-geschiedenis die ik op een humoristische manier wil brengen en…laat ik het nog een keer zeggen… ik kan niet zingen en dat kunnen toch meer ‘cabaretjes’ niet…zo raar is dat toch niet…en ik verwonder mij er dan ook over dat de mensen buiten de regio mijn werk leuk vinden…daarom maak ik nu alleen nog muziekjes met een verhaaltje vooraf (een epiloog)…want ieder liedje gaat over het verhaaltje en over een gebeurtenis uit het verleden...Het liedje over Kniepstuver is toch niks als je het verhaaltje niet kent over de heer von Knipphausen.
De telefoon rinkelde deze week en de voorstelling gaat weer op pad…waarheen?...daar schrijf ik te zijner tijd nog wel over.

Groetjes
Tammo oet Grunn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten