zondag 25 maart 2012

Logboek deel 63






RTV Noord

Een tijdsbeeld over de voorstelling ‘Olwiefkenijs.’ Ik ben nu zo’n 6 jaar bezig en zoals ik al schreef wordt het een levenswerk. Het gaat over de ‘ups’ en ‘downs’ van mijn cabaret-geschiedenis-voorstelling en deze week was zeker‘up.’ Ik werd benaderd door een medewerker van RTV Noord die vroeg of ik hoofdgast wilde zijn in het programma ‘Noordmannen.’ De uitzending zal dan plaats vinden op zondagmorgen a.s. 8 april 2012.

Nou…dat komt even op je dak vallen…ik schreef al in de vorige blogs ‘het kan zomaar uit de lucht komen vallen.’ Ik mocht de locatie bepalen en ook de gasten…dat was niet zo moeilijk…Ik koos natuurlijk voor ‘mijn’ gebied de ‘Breebaartpolder’ bij Termunten en als locatie ‘De Reiderhoeve.’

Dat was een belletje plegen naar de oud voorzitster van het Groninger Landschap in dit gebied, die vervolgens weer een gids strikte die alles weet over de fauna en flora alhier + Alex Vissering…kan dus leuk worden. Ik ben nog bezig met een authentieke Grunneger die hier getogen is en zijn kwajongensstreken zal/moeten vertellen.

Zelf weet ik niet...wat ik moet doen. Ze hebben mij vertelt dat ik een rugzakje moet hebben waar spullen inzitten waar ik wat mee heb…en we daar dan vervolgens over praten. Ik voel er echt niet voor om steeds maar over het verleden te vertellen…wie zal daar belang bij hebben…nee…Ik zal beslist niet nalaten om over mijn voorstelling te praten over mijn familie die lief en leed deelde in de verdronken dorpen van de Dollard. Misschien…misschien dat ze een liedje laten horen…maar dat weet je maar nooit, dat regelt de man die over de muziek gaat. Ik laat het maar op me afkomen.

Ik loop nu dan ook iedere dag door de tuin te fluiten…Noaber herkent mijn fluitje en zee…’Wat hèst weer oetvreten.’ We kennen elkanders streken zo langzamerhand wel en als ik of hij het fluitje laat horen dan betekent het wat…en moet je op je hoede zijn.

Groetjes
Tammo oet Grunn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten