zondag 22 april 2012

Logboek deel 65



Wiegman de laatste dorpsomroeper van Delfzijl

Een oude man, zoals ik me zo langzamerhand begin te voelen, kan niks meer hebben…je draait je om en je hebt een zenuwontsteking. Ól kwak constateerde gordelroos…(Ól kwak komt van kwakzalven en betekent in het Gronings dokter.) Het doet zeer, vooral s ’nachts, maar als je denkt aan de mensen die echt pijn lijden, waar zeur je dan over…

 Het bloggen bleef mede daarom een beetje liggen en over de voorstelling ‘Olwiefkenijs’ valt ook weinig te schrijven. De vorm is gevonden maar ik heb toch nog iets nieuws toegevoegd. Tijdens de videobeelden komt er nu reclame tussendoor. Reclame?...nee toch!…nee niet zoals iedereen denkt maar reclame van producten die we vroeger hadden zoals…’Jena de wringer voor een droge was’…of…’neem weckflessen van de firma Weck.’ Ik vind het wel grappig en hopelijk het publiek ook…dus even afwachten.

 6 mei 2012 ga ik naar het verzorgingshuis ‘Oldwolde’ in Winschoten (voor de tweede keer) om de mensen daar te vermaken en heb er , zoals ze dat zeggen, zin in. Ik blijf nog steeds gemotiveerd maar als je de balans opmaakt qua energie en geld dan kun je beter niet denken aan artiestje spelen. De clown zijn… zit me meer in het bloed dan het geld… en dat de mensen lachen en lol hebben om de grappen geeft toch wel een kick.

 De laatste fase, het netwerken is aan mij niet besteed en heeft volgens mij ook niets te maken met het echte werk. Over netwerken gesproken…ik netwerk niet meer via de ‘social media’ omdat volgens de marketing mensen dat niet de goede methode is…rechtstreeks via E-mail moet meer resultaat opleveren en daar geloof ik dan ook in. In ieder geval beginnen de mensen me nu te bellen voor een optreden en dat stemt een mens tevreden alhoewel het nog niet storm loopt. De grote ontdekking van mijn ‘Geschiedenis-cabaret-show’ moet nog komen…

 Groetjes
Tammo oet Grunn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten