dinsdag 9 juni 2009

Logboek DEEL 8

Moi apmoal,

Gisteravond (8/6/09) had ik een lezing voor een koor over mijn project. De reacties waren zo goed dat ze besloten met mijn project na de vakantie aan de slag te gaan.
Nu moet ik de zijlen bijzetten om meerdere mensen/verenigingen te benaderen of ze ook mee willen doen.

Voor de duidelijkheid: Het project bestaat uit 5x 5 delen muziek en verhaaltjes over families in het oude Reiderland. Ze vertellen, zingen en spelen over hun belevenissen en gewoontes. De gebeurtenissen spelen zich af in de verdronken dorpen van de Dollard. Natuurlijk toen nog niet verdronken. Torum was bv een bloeiende handelsstad met 8 goudsmeden en wekelijks een markt.

Iedere deelnemer zowel particulier als vereniging die meedoet studeren de 5x5delen van het project in en kunnen dit ...of...zelfstandig uitvoeren of...gezamenlijk. Het laatste is natuurlijk de opzet van het geheel. Het is een soort Musical met een educatief tintje over de geschiedenis.
Je zou ook kunnen zeggen amusement over het verleden.

Mensen die mee willen doen kunnen zich ten alle tijde aanmelden J.Hoekman17@kpnplanet.nl . Het kost niets en je hoeft niet lid te zijn of worden van een vereniging. ALS JIJ ZIN EN TIJD HEBT GEEF JE EEN BERICHTJE EN DAN NEEM IK JOU THUIS OP.
Het ingestudeerde wordt altijd vastgelegd op CD en vervolgens maak ik een DVD met foto's van de regio.

Voorbeeld: Vorige week heb ik een vioolpartij opgenomen... niet onverdienstelijk gespeeld door een meisje van 17 jaar... uit Vriescheloo. Ik meng deze partij op de mixer met andere partijen (gespeeld door andere mensen) tot één geheel.
Ik neem straks ook het koor op en dit koorgezang mix ik weer met het virtuele orkes tot één geheel.
Aan het einde van de rit willen we het gezamenlijk opvoeren voor het publiek. Dit wordt natuurlijk geen eenmalig optreden want aan deze soap blijf ik werken.

Moi è
John Hoekman




Geen opmerkingen:

Een reactie posten