vrijdag 28 augustus 2009

Logboek deel 12 vervolg 2

Moi apmoal
De burgemeester vertelde in zijn algemeenheid cultuur zus... en in zijn algemeenheid cultuur zo... maar ik begreep maar al te goed dat hij om mijn project heen zeilde. Hij had het over draagvlak...maar ik dacht twee koren is toch wel degelijk een draagvlak. Er waren mensen in het dorp die ook goede ideën hadden en waarom kan de burgemeester dan geen actie ondernemen om deze krachten te bundelen, wat hij zelf in zijn algemeenheid ook dacht maar wanneer?...Bijvoorbeeld zoals in de nota staat dat de ambtenaren het netwerken moet bevorderen en dat de ambtenaren hun organisatorisch vermogen moeten inzetten. Nee...nee...nee...want de burgemeester wijde nogal uit over het streekmuseum en ik merkte al spoedig dat dit zijn stokpaardje is. Er is aan de ene kant helemaal geen geld voor het een of het ander maar even later zegt de man dat ze meer geld stoppen in het voortbestaan van het museum, zijn doel is dat er over een paar jaar 6000 tot 10 000 bezoekers moeten komen. Hij wil kwaliteit in het museum en eventueel het personeel uitbreiden. Ik had de burgemeester in mijn mailtje al geschreven dat ik niet om geld kom en ook niet nodig heb omdat ik een plan heb bedacht zodat de verenigingen het allemaal zelf kunnen betalen maar ook hier weer in zijn algemeenheid zus en in zijn algemeenheid zo...Dus ik dacht, hij voelt niets voor mijn plannen en ik stelde de vraag: "Zal ik dirigent worden of niet," waarop hij antwoordde, met de handen gevouwen: "Alsjeblieft wordt hier dirigent" en herhaalde dit een paar keer. Ik stond paf en mijn klomp brak en een onzekere dirigent nam afscheid. Ik ga a.s. maandag naar het koor in Vriescheloo voor een lezing over mijn project en heb nog zo een plannetje.

Moi è
John Hoekman



Geen opmerkingen:

Een reactie posten