donderdag 29 januari 2009

Logboek DEEL 2

DEEL 2
We zullen doorgaan...
Na een telefoontje gepleegd te hebben kreeg ik een E-mail terug van het provinciehuis met de mededeling: "Ik heb de stukken doorgegeven."

Inmiddels eind september 2006,
Ik dacht dit is toch van de zotte...en belde een fractievoorzitter in Beerta. Deze stuurde mij door naar een raadslid van de gemeente Reiderland. Deze deelde mij mee dat hij niets had vernomen van mijn plannen en hij het de volgende week (half oktober) zal bespreken. De fractievoorzitter vroeg mij, hem op de hoogte te houden van mijn acties. Het raadslid heb ik de stukken gestuurd en vervolgens nooit meer iets gehoord.

20 oktober,
Een mailtje verstuurd naar het provinciehuis met de vraag of ze me konden informeren of er nog een reactie komt.
Ik kreeg onmiddelijk een mailtje terug met het antwoord als verwacht. "De mevrouw die erover gaat komt 30 oktober terug."

Vreemd...de ambtenaar van Winschoten had toch gezegd dat het 21 september al was behandeld.

Enkele citaten uit de cultuurplannen: sleutelwoord is samenwerken.
Men schrijft het volgende: Culturele instellingen praten met ambtenaren samen over projecten en ontwikkelingen in het gebied. Het aanwakkeren van interesse aan cultuur. Discussie stuurgroepen met werkgroepen en sleutelfiguren uit het veld. De samenwerking tussen culturele organisaties loopt nog niet optimaal. Er is nog geen sprake van synergie in het aanbrengen van samenhang. Meer aanwakkeren van interesse cultuur en vasthouden. Meer bekendheid bij organisatoren van projecten.
Het veld als belangrijke drager zien en een snellere en eenvoudiger afhandeling van aanvragen.

Ja...de eerste reacties...hoera..
25 oktober de theaterwerkplaats nog een keer gebeld en ingesproken.
27 oktober de telefoon rinkelde en de theater meneer was het niet eens met de gang van zaken en zou ze even aan hun jasje trekken.

6 november belde het provinciehuis,
Mijn stukken waren in Stadskanaal terecht gekomen en via omwegen naar haar...De aanvraag was onoverzichtelijk en de CV te lang. Ze waren bij elkaar geweest en wisten niet wat ze ermee moesten. Ze konden er niets mee...onduidelijk en onoverzichtelijk. Ik zou nog eens contact moeten opnemen met de mevrouw van de geschiedschrijving Oost Groningen.
Ik moest meer zakelijk zijn en niet teveel op de inhoud ingaan van mijn plannen. Ik stond paf..paf...paf.
Het was toch: "Heb je een idee neem contact op met het provinciehuis."
en ik had toch een idee...maar ik moest zakelijk zijn.
Ik had in al die tijd niet om geld gevraagd en een idee zonder begroting kan niet.

6 november..
Ik ben naar een advocaat gestapt (een kameraad) en heb mijn stukken laten lezen met de vraag is dit voor jou duidelijk. De advocaat antwoordde:
"Het is zakelijk en duidelijk."
Had de mevrouw van het provinciehuis mij bij de neus genomen?
Vanaf mei 2006 tot november 2006 waren alle pogingen om door te dringen dus mislukt. Maar ik had een plan bedacht.

7 november,
Ik belde de ambtenaar van de gemeente Reiderland met de onozele vraag of mijn stukken ook duidelijk waren. Het antwoord was als volgt: "Ik ben ziek geweest en ik was daarom niet bij de vergadering maar voor zover ik kan beoordelen waren de stukken duidelijk, maar ik moest eens met de mevrouw van de stichting geschiedschrijving praten want die was met iets soortgelijks bezig en had al 10 000 euro ontvangen, maar ze had er nog niets aan gedaan omdat haar project uitgesteld was naar 2008.
(volgende keer weer verder met DEEL 3)
John Hoekman, Dollard nieuws Woldendorp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten