zaterdag 24 oktober 2009

Logboek deel 19

Moi apmoal,

Deze week 19-10-09 weer een leuke koor-repetitie gehad in Bellingwolde. Ik introduceerde mijn nieuwe creatie van het liedje 'droomland' met de woorden "Als jullie de Grunneger tekst niet mooi vinden dan doen we de oorspronkelijke Nederlandse tekst." De leden waren enthousiast over mijn schrijfwerk en vonden de tekst mooi.

Mijn toekomstige Winschoter koorleden wilden een extra avond evalueren en daar hoor ik nog niet bij, dus de volgende week de eerste repetitie. De voorzitter in spé vertelde me dat de leden besloten hadden er een Grunneger koor van te maken en dat past wel bij mij, want ik vind dat een koor een duidelijke richting moet hebben en dat kan voor mijn part Tiroler, Schotse, Shanty of een andere muziekstijl zijn maar voor de hand ligt toch wel dat we oet Grunnen komen en dat we een Grunneger muziekstijl eindelijk na 2000 jaar moeten ontwikkelen zoals de Tiroler muziek. Niet alleen mooie teksten maar ook een herkenbare muziekstijl. Gelukkig zijn er meer dirigenten mee bezig en dat stemt hoopvol.

Alarm...zaterdag de 24-10-09 Bellingwolde aan de telefoon met de mededeling dat ze maandagavond een vergadering hebben en ik niet hoef te komen.
Op mijn vraag of het wat met mijn persoon van doen heeft antwoordde de secretaris dat hij daarover niets kon zeggen. Nou...daar wordt je niet vrolijk van en ik belde de voorzitster of zij mij meer kon vertellen en ja hoor...Enige mensen willen geen Gronings zingen ze verrekken het...Mijn klomp brak voor de zoveelste keer...want dit had niemand laten blijken op de repetities, maar wel achter mijn rug om dus...

De telefoon rinkelde weer en de secretaris weer aan de foon met de woorden of ik hem niet vertrouwde en zo maar de voorzitster belde. Hij was de woordvoerder en alles loopt via hem. Nou...nou...dat kon ik maar even in mij oren knopen. Ik heb hem op vriendelijk toon gezegd dat ik mij bij deze bedank als dirigent en ze bekijken het maar....Zo zie je maar weer... grote mensen maken ruzie om een muziekstukje. Dit koor heeft dus weer een strop en hopelijk zijn de dirigenten niet op....

Moi e
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten