woensdag 7 oktober 2009

Logboek deel 15

Moi apmoal

Zoals ik al schreef in deel 14 zag het koor in Vriescheloo het niet zitten. De volgende dag kreeg ik een telefoontje van de voorzitter die op rustige toon verkondigde dat men had besloten mij niet als dirigent aan te stellen want de leden (de Hollanders) willen geen Gronings zingen. Door nieuwsgier gedreven hield ik dit koor even in de gaten en via bronnen kwam ik te weten dat de lieve meneer 30 dirigenten had afgebeld waarna ze maar besloten het koor op te heffen. Jammer... Jammer weer een dorpsvereniging naar de kloten. Ik had dit voorspelt tijdens mijn gesprek met de burgemeester maar die had andere interesses... onder anderen... zijn museum moet aan de praat en tja...een vereniging...tja...wat moet je er van zeggen.
Het koor in Bellingwolde zag wel wat in mijn project en ik besloot om elke week naar Bellingwolde te gaan. Iedere keer weer een genoegen om door dit dorp te rijden. De financiën zullen we maar niet over praten want ik heb nog steed mijn eigen tong als beleg op mijn broodje. ..

Moi è
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten