zaterdag 10 oktober 2009

Logboek deel 17

Hoi apmoal

Gisteravond de 9-10-09 een vergadering bijgewoond van een nieuw koor te Winschoten. Het onderwerp was "aanstelling dirigent." Ik dacht eerst maar even informeren hoeveel Hollanders bij het koor zijn aangesloten en dan voorzichtig over mijn project beginnen. Ja hoor...er is één Hollander bij die percé Gronings wil zingen omdat hij hier woont en zich de taal wil eigen maken. Nou...zo kan het ook dacht ik...en met een gerust hart begon ik over mijn project. De mensen van het bestuur vonden het een goed plan om een Groninger koor op te richten en de Groninger liedjes te promoten. Een ieder kan lid worden, ook al komen ze uit Rusland, als ze maar bereid zijn Gronings te zingen. We kunnen ook iedere melodie zingen mits er een Groninger tekst onder staat. Tekstschrijvers kunnen hun hart ophalen.

Het bestuur gaat dit nog even voorleggen aan de leden en dan zie ik wel weer hoe dit afloopt. Er is hier zeker sprake van netwerken en organisatorisch vermogen inzetten...Ik had toch ergens gelezen en ik citeer "Heb je een plan, kom ermee voor de dag en bespreek dit met de cultuurambtenaar van de gemeente." De ambtenaar moet volgens de cultuurplannen zijn organisatorisch vermogen inzetten. (staat er)

Moi è
John Hoekman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten